Päiväretki Koh Kham saarelle

No niin, taas elävien kirjoissa :)  Majapaikka on lunastanut sille annetun toisen mahdollisuuden :) Räkätauti on hellittänyt ja tänään oli oikeastaan ensimmäinen päivä ettei koko ajan nukuttanut. Tulopäivän jälkeinen päivä oli täysin pilvinen ja sadetta ropisteli koko päivän... meinattiin vallan tylsistyä kun ei oikein hutsitanut mikään huonon kelin vuoksi. Seuraavana päivänä oli jo vähän parempi, aurinko pilkisteli aika ajoin ja uimassakin kävimme kerran. Iltapäivästä lököilimme kahdestaan tuon kyseisen pitkän laiturin päässä ja voi että kun oli rauhallista ja leppoisaa. Illasta lähdimme sitten viettämään matkakumppani J:n synttäreitä saaren toisella puolella sijaitsevaan Monkey Island Resortiin, jonka reggaebaari oli kuulu live-musiikistaan. Ilta oli hauska ja musiikki hyvää ja puolen yön maissa palailimme majapaikkaan.

Tuonne kuvassa näkyvälle saarelle olimme suunnitelleet menevät seuraavana päivänä (siis tänään). Kuvassa näkyy hyvin miten pilvinen sää oli eilen. Aamupalan jälkeen kävimme siis bukkaamassa venekyydin tuolle saarelle ja Rersortin veneellä se maksoi 200 bahtia ees-taas. Keli oli jo heti aamusta aurinkoinen ja yhdentoista maissa hyppäsimme veneen kyytiiin ja suuntasimme Koh Kham saarelle. Kyseessä on yksityisomistuksessa oleva saari ja puolet tuosta 200 bahtista menee saaren omistajalle. Saaren pienestä puukioskista sai lippua vastaan vesipullon tai limun ja oikeuden käyttää vessaa.

Ja hitsi vieköön, mitä lähemmäksi saarta pääsimme sitä mahtavammat alkoivat olemaan  näkymät. Kristallin kirkasta vettä ja vitivalkoista  hiekkaa. Suu ihailusta ammollaan astuimme rantaan ja tässä alla kuva :)

Tässä kuvaa rannalta päin. Vedessä oli ihan älyttömän hyvä snorklailla ja näkyvyys oli huippuluokkaa. Kaikenlaisia erilaisia kaloja tuli taas nähtyä ja muutenkin merenpohjan elämää oli kiva tutkailla. Kolme tuntia saarella hurahti ohi ihan sillmän räpäyksessä, eikä vedestä olisi millään halunnut lähteä pois :)

Rannassa oli kiva kahlailla, koska paikka paikoin matalaa riitti hyvinkin pitkälle (muru tallustelemassa kauas merelle).

P sai otettua hauskan kuvan minusta snorklaamassa.....

(hei, mikäs toi ääni oli?)

Ihan hurjan hauska päivä ja saattaa olla, että sinne mennään vielä uudelleenkin ennen saarelta lähtöä :) Tosin, en tiedä miten kauan saarelle pääsee vielä pulikoimaan, koska rannan tuntumaan oli kohoamassa aika vaikuttavan näköinen uusi resortti ja koska saari on yksityisomistuksessa niin uskon hotellikompleksin valmistuttua, ettei saarelle noin vain pääsekään enää päiväretkille.

Loppupäivään mahtui hierontaa ja kahvittelua "kaupungilla" ja lököilyä risumajalla (se ei vieläkään säväytä, vaikka muuten paikka on ihan ok). Kolme päivää enää jäljellä täälla saarella. Hyviä öitä kaikille tasapuolisesti!
5 Responses
  1. Reeban Says:

Ps. Täällä on monesti tullut mieleen se Heicun Zumba-tanssi, mitenkäs se nyt menikään... " hiki, hiki, hiki, hiki... kuumaa, kuumaa" :) :)

Tänään ollaan lököilty vaan tuolla laiturilla koko päivä :) Ei muuta raportoitavaa :)

2. Anonyymi Says:

Oi mikä paratiisi, vähän toista ku täällä LUMEN keskellä! Niin siis täälläkin onneksi on nyt kunnolla talvista ja ainakin muutamaksi tulevaksi päiväksi luvassa ihan kunnon (-10-15) pakkasia.

Onneksi ootte tervehtyneet, toivottavasti matka jatkuu oikein hyvissä merkeissä :) Ellu

3. LENNU Says:

Joo Heicun hiki hiki kuumaa kuumaa tuli koettua eilen 70´s bailuissa :)
    Laitan sp:tä tulemaan.

4. Mikisan Says:
    Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

5. Reeban Says:

Viimeistä päivää ollaan täällä saarella ja aika on kulunut tässä laiturilla ja tuolla Koh Kham saarella.. Periaatteessa ollaan vain uitu ja snorklattu, luettu kirjoja ja otettu vähän aurinkoa :) Huomenna on sitten edessä taas matkustuspäivä täältä saarelta Bangkokiin. Eipä millään haluaisi lähteä täältä aurinkoiselta saarelta pois. Kokonaiset 3 yötä enää täällä maassa ennen paluulentoja suomeen! Ja vaikkei lumista maisemaa vielä halua enempää ajatella, niin mukava kuulla, että sitä lunta kuitenkin jo on vähän :) Katsotaan jos illasta laitan vielä yhden postauksen täältä saarelta.