Kotona ollaan!

Tai siis kotona ollaan oltu jo muutama päivä. Aika on vain vierähtänyt niin kovasti pyykkikasojen ja päiväunien lomassa :) Kyllä, aikaero vaivaa hieman vieläkin... viiden maissa iltapäivällä alkaa uni tulemaan silmään ja aamuisin herää jo sitten ennen kuutta ihan itsekseen :) Joten vähän vielä on töitä, että normaali rytmi löytyy :)

Yö Titanic hotellissa meni nopeasti, pehmoinen sänky ja muhkeat tyynyt olivat taivaallisen tuntuiset, niin monen kovan sängyn ja kovan tyynyn jälkeen matkallamme :) Päätimme kuitenkin lähteä kentälle jo heti herättyämme, lähinnä jo senkin vuoksi ettei huonehintaan kuulunut aamupalaa (olisi ollut 17 eur/hlö). Tällä kertaa turvatarkastukset olivat hyvin sujuvat, koska meidät oli chekattu jatkolennolle jo Bangkokissa ja meillä oli varsinaiset lentoliput jo kädessä. Rinkatkin oli jo valmiina kentällä, joten meidän ei tarvinnut kuin kävellä passintarkastuksesta läpi lähtöterminaalin puolelle. Helppoa kuin heinän teko :)

Lentokentällä söimme sitten aamupalan ja surffailimme hieman Tax free kaupoissa ennen lennon lähtöä. Lento suomeen kesti reilu 3 tuntia ja Helsingissä oli edessä vielä viimeisen lennon odottelu kotiin. Päivä meni yllättävän nopeasti ja vihdoin vähän ennen yhtätoista illalla. Ja voitte uskoa, että uni maittoi omassa sängyssä :)

Perillä toki oli pieni huono uutinen vastassa kun P:n autoa oli lomamme aikana vähän vandalisoitu. Kuskinpuoleinen sivulasi oli tuusannuustaka ja rekisterikilpi oli kangettu irti takapuskurista... mitä lie oli tapahtunut. Laitamme vähän myöhemmin vielä vinkkiä tulemaan Bangkokin yhdestä ostosalueesta ja tässä vielä kuvat siitä mitä jätimme taaksemme ja siitä mihin lumimyräkkään saavuimme täällä ihanaisessa kotisuomessa :) (onneksi kuitenkin on sitä lunta...)

ajatukset hiipii tuolle pienelle Koh Kham saarelle..

Karu totuus todellisuudesta oli vastassa kotinurkilla :)

Tiedoksi teille jotka ovat bonuspisteiden perään näillä pitkillä Aasian lennoilla, niin Turkish Airlines ei ainakaan kovin hyvin anna bonuspisteitä; Helsinki - Bangkok - Helsinki matkalta tienasimme vain vaivaiset 3000 eurobonuspistettä. Vertailun vuoksi viime vuoden lento Polish Airlinesillä (LOT) poiki meille eurobonuspisteitä Helsinki- Hanoin- Helsinki yhteensä vajaat 10 000 pistettä.... tämä pienenä vinkkinä kun suunnittelette kenellä meinaatte lentää Aasiaan.
2 Responses
  1. LENNU Says:

Kiitos nojatuolimatkasta jälleen :)

2. Reeban Says:

Kiva kun viihdyit matkassa :) Tekstiä tuli vähän vähemmän tällä reissulla, osin huonoista nettiyhteyksistä johtuen ja osin saarella olevien samankaltaisten päivien johdosta, mutta seuraavalla kerralla taas lisää :)

Uusi matka on jo suunnitteilla kesälle Itävallan alpeille, joten ei se matkustelu mielestä pois jää :)

Tiinalle ja Jyrille suosittelemme lämpimästi tuota Koh Mak saarta seuraavalle reissullenne. Itse emme ole vielä isommin miettineet ensi talvea, mutta uskon että johonkin suuntaan taas pyrähdämme :)

Kiva kun viihdyitte mukana, teidän kommentteja oli kiva lukea matkalla! Tämän blogin kirjoittelu päättyy varmaan tähän, mutta elämä jatkuu tuolla Reebandaysin puolella sekä mökkiblogissa :) Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!