Lentokentän vankina ja limusiinituk-tukin kyydissä

Jah, taas nettiyhteyksien ääressä :) Ja takana on siis taksimatka Cha-Amista takaisin bangkokin lentokentälle, sieltä lentokenttäbussin kyytillä lentokentän bussiasemalle, sieltä klemppataksilla Aranyaprathetiin (Kambodzan rajalle) ja Aranyaprathetin bussipysäkiltä limusiinituk-tukilla hotellimme eteen :)

Eli eilen aamusta lähdimme Cha-Amista taksilla takaisin Bangkokin lentokentälle, päämääränä oli poimia matkakumppanit J & P mukaan saapuvien lentojen puolelta ja jatkaa sitten yhdessä matkaa Kambodzan rajalle.   Lentokentän infotiskiltä ohjattiin 1. kerrokseen kysymään meneekö Aranyaprathetiin vielä myöhäisempiä busseja, mutta muistikuvien mukaan sieltä ei olisi enää päässyt ylös takaisin vartijoiden ohi. Muisti ei kuitenkaan ollut tarkka ja päätimme, että P jää passiin saapuvia matkalaisia varten ja minä menisin tiedustelemaan bussia alakerrasta :) Otin mukaan vain puhelimen ( amatööri ) ja kyllä, sain selvitettyä bussiaikataulun, mutta kuten olimme oikein muistelleet oli ylös menevien liukuportaiden vieressä vartija, joka kysyi ystävällisesti " mihin olet menossa?" ja kun sanoin, että mies odottaa yläkerrassa ja että olin vain tullut tarkistamaan bussiaikatauluja, oli hänen seuraava kysymys " Saanko nähdä passisi" ja siinä vaiheessa peli oli menetetty.... Idiootti, lentokentällä kulkiessa kun passi toimii kuin vessapaperi vessassa, se on melkein aina välttämätön olla saatavilla :) Joten soitin P:lle yläkertaan, että Bussi ok, nähdään täällä alhaalla sitten kun tulette... ja seuraavan tunnin ajan odottelimme erillään seuraavaan paikkaan lähtöä :)

Mutta muille matkaajille tiedoksi, Aranyaprathetiin pääsee lentokentältä vielä myöhemminkin kuin klo 13.00. menkää lentokentän 1. kerrokseen, mistä myös paikallistaksit lähtevät ja kulkekaa koko laiturin perimmäiseen vasempaan päätyy. Sieltä lähtee shuttle bus aika-ajoin lentokentän omalle bussiasemalle n. 10 minuutin matkan päähän. Viimeinen Bussi Aranyaprathetiin lähtee klo 17.00. Shuttle buss on ilmainen ja liput Aranyaprathetiin maksoivat 182 bahtia ( alle 5 eur, 220km ). Halpaa taas kuin saippua :)

Matka minibussin kyytillä oli enemmän kuin mielenkiintoinen, jottei jopa vähän pulssia nostava :) Niin kauan oli hyvin kun kaistojen välillä meni ns.turvavalli, mutta turvavallin loputtua liikenne oli enemmän ja vähemmän hallittua kaaosta. Parhaimmillaan kaksikaistaisella tiellä rinnakkain meni mopo, kaksi normaalikokoista autoa sekä iso rekka, kukin omaan suuntaansa :) Tienposkeen rikkoutuneet autot/rekat oli merkitty nuotioilla, että ne nähtiin jo kaukaa edestäpäin (ohittelujen vuoksi) ja muutaman pienen puskapalonkin ohitimme. Vessapaussilla kyytiin nousi myös munkki ja minä arvuuttelin liekö hän saa matkan ilmaiseksi ja P tuumaili onkohan hän ollut naisissa kun oli niin iloisella tuulella :) Aranyaprathetiin saavuimme n 3 tunnissa rystyset hieman valkoisina puristaessa koko matkan penkin kahvoja niin kovaa :)

Perillä olimme n. klo 20.00 pintaan ja bussipysäkillä kyytiä tiedustellessamme, hotellin edustalla oleva mies huuteli pihan toisella puolella olevien tuk-tuk vaunujen sekaan ja lopuksi pääsimme isomman tuk-tukin kyytiin, jonka P nimesi heti limusiiniksi. Itse vähän mietin miten lie kottero pysyy pystyssä kun tavaraa ja lihasta oli niin paljon kyytissä. Tämä rämisevä ja ruosteinen limusiini sitten ajoi meidät aika arvokkaan näköisen hotellin eteen, jossa oli parkkeerattuna kaikenlaisia uuden uusia ja kiiltäviä autoja :) Eli meidänkin pihaan tulo oli näyttävä ihan varmasti :)

Chekattiin sisään hotelliin ja marssittiin heti syömään ja ruoan jälkeen odottelemaan unen tuloa. Niin, hotellimme oli siis Indochina Hotel ja ainakin oluen hinta oli katossa :) Vertailuna myös ruoan osalta; lentokentän bussiaseman ruokalassa neljältä hengeltä ruoka maksoi 625 bahtia ja hotellilla 4 hengen ruoka maksoi 1200 bahtia. Herätys seuraavalle aamulle oli klo 05.30 jotta saisimme syödä aamupalan rauhassa ja  kerkeäisimme ajoissa rajalle.